• وبلاگ : وبلاگ هــم انــديشـي دينــي
  • يادداشت : آيين ازدواج (8) تناسب از جهت ضريب هوشي در ازدواج
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • پارسي يار : 4 علاقه ، 5 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    ضريب هوشي يا همان بهره هوشي معادل فارسي Intelligence Quotient مي باشد که معياري است براي تقسيم بندي افراد از نظر هوشي به چندين گروه که به کمک تست ضريب هوشي به دست مي آيد. طبق تقسيم بندي ها 70 در صد مردم داراي ضريب هوشي معمولي يا ميانه ، 12 درصد داراي ضريب هوشي بالاتر از معمولي و 2 درصد بسيار بالا و تنها 1 درصد از مردم به عنوان افراد نابغه گروه بندي مي شوند و الباقي در گروه کم هوش و عقب مانده ذهني جاي مي گيرند
    پاسخ

    از اماري که ارائه کرديد ممنونم.
    + سروش 
    سلام بر شما بر استاد گرامي

    همان طوري که اطلاع داريد به کار بردن واژه کم هوش يا تيزهوش با ملاحظات زيادي همراه هست.فردي ممکن است در علوم انساني بسيار مستعد باشد اما در علوم رياضي از استعداد پاييني برخوردار باشد.افرادي هستند که در ورزش هاي خاصي استعداد بالايي دارند اما در تحصيلات آکادميک موفق نبوده اند و موارد اين چنيني ديگري نيز قابل ذکر است.
    با اين مقدمه سوال خود را مطرح مي کنم.آيا ازدواج با فردي که در تصميمات گيري هاي زندگي ، روابط اجتماعي و تصميمات اخلاقي بسيار متناسب رفتار مي کند اما در دروس فني و مهندسي که رشته تحصيلي اش هست ضعيف عمل مي کنم با فرد ديگري که در دروس فني و مهندسي ( چيزي که موفقيت در آن به صورت کلي هوش تعبير مي شود) موفق هست چگونه به نظر مي آيد؟

    با تشکر
    پاسخ

    سلام بر شما / از مطلب خوبتون ممنونم / چون صحيت پيرامون مسائل خانوادگي است، منظور ما از هوش و استعداد، نوع فهم و درك افراد نسبت به حطيه ي خانوادگي، و نوع تعامل با ديگران و همچنين توانايي درك صحبت ها و احساسات همسر است.
    باسلام.
    اگه يه دختري مطمين باشه که همسطح خودشو با توجه به شرايط خونوادگيش پيدا نميکنه به نظرتون مجرد بمونه يا با پايينتر از خودش ازدواج کنه؟
    خيلي ضروريه زودتر اگه لطف کنيد زودتر جوابمو بديد ممنون ميشم.
    پاسخ

    سلام بر شما / نمي دونم اين اطمينان رو چه جوري كسب كردند . اين دختر خانم مي تونند هر روز صبح دو ركعت نماز استغاثه به امام زمان عليه السلام بخونند (مثل نماز صبح) و از حضرت تقاضاي كمك كنند./ حسن ظن به خداي متعال را فراموش نكنند و سعي كنند بعد از نماز صبح و بعد از نماز عصر هفتاد بار استغفار كنند/ بعضي از عدم تناسب ها قابل تحمله و قابل اغماضه اما برخي ديگر نه. همچنين به ميزان عدم تناسب هم بايد توجه بفرمايند. يك وقت اختلاف در عدم تناسب كم است و يك وقت اختلاف فاحش است. در مواردي كه اختلاف فاحش است و نوع تناسب هم مهم است نبايد جواب مثب بدهند. مثل اينكه دختر خانم واقعا مقيد به نماز و عبادت خداست اما اقا پسر اعتقادي به نماز و بندگي خداوند ندارد. يا اينكه دختر خانم به شدت عاطفي است و آقا پسر به شدت غير عاطفي. (اگر توضيحات بنده كافي نبود باز هم در خدمتتون هستم)
    کاربر گرامي
    در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 90 نوشته (تناسب از جهت ضريب هوشي) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام بر شما . سركار خانم رضوان! از لطفتون سپاسگزارم. زحمت كشيديد.
    سلام بر حاج آقا نباتي بزرگوار...
    حرف شما کاملا متين و درست هست... اما مسئله اي که در اين ميان وجود داره اين هست که وقتي افراد هنوز زير يک سقف نرفتن چطور ميشه فهميد که ضريب هوشيشون به هم مي خوره يا خير؟ براي اين مشکل چاره اي انديشيده شده آيا؟
    التماس دعا
    يا علي
    پاسخ

    سلام بر شما ... ممنون از توجهتون ... با توجه به اينكه بحث را گام به گام جلو ميبريم فعلا به اصل توجه به اين سنخيتها اشاره مي كنيم. .. براي تشخيص اين مطلب راهكارهايي هست كه به اميد خدا در گام سوم بحث به اون اشاره ميشه ... بنده هم التماس دعا دارم ... با حق.