• وبلاگ : وبلاگ هــم انــديشـي دينــي
  • يادداشت : درس هايي از معاد (فشار قبر)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • پارسي يار : 5 علاقه ، 1 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    سلام

    از صحه صدر شما در پاسخ اينجانب تشكر ميكنم

    از نظر شما بهترين كتاب براي شروع مطالعه معاد چيست و ممنون ميشوم اگر سير مطالعه اين موضوع را برايم توضيح دهيد

    انشاءالله قلمتان همچنان استوارباشد

    پاسخ

    سلام عليكم . خواهش ميكنم ./ كتاب هشتاد درس از معاد نوشته ي آيت الله عراقچي همداني بسيار مناسب است. (تلفن مركز پخش .. مؤسسه فرهنگي نور ايمان: 09123512759)


    سلام آقاي نباتي

    از آشنايي با وبلاگ شما بسيار خورسندم

    ببخشيد آيا اين صحت دارد در زمان رجعت زماني كه به كساني كه چهل صبح دعاي عهد خواندند ندا داده مي شود كه برگرديد يك عده سوال ميكنند كه آيا اگر ما برگرديم باز هم شب اول قبر داريم و فشار قبر داريم به آنها گفته مي شود بله و انها مي گويند ما ديگر بر نمي گرديم

    پاسخ

    سلام بر شما . خواهش ميكنم . / هر چند كه در سياحت غرب به اين مطلب اشاره شده اما شخصا چنين روايتي نديدم. اگر بعدها ديدم خدمتتون اطلاع ميدم در روايت داريم که عيسي (عليه.السلام) بر سر قبر حضرت يحيي (عليه.السلام) رفت و از خداوند خواست تا او را زنده کند. او را صدا زد و جواب دار و از قبر بيرون آمد. عرض کرد از من چه مي¬خواهي! فرمود: مي¬خواهم مونس من باشي. چنان¬که در دنيا بودي عرض کرد اي عيسي! هنوز تلخي مرگ از کامم بيرون نرفته مي¬خواهي مرا به دنيا برگرداني و دوباره به چنگال مرگ گرفتارم کني! عيسي (عليه.السلام) آزادش کرد به قبرش برگشت. // مطلبي که شما فرموديد بر فرض صحت مي تواند بر چند مطلب اشاره داشته باشد. اول: شدت و دهشت عذاب و فشار قبر / دوم: صرف خواندن دعاي عهد و لغلغه ي زباني آن نمي تواند توفيق رجعت به انسان بدهد. كسي مي تواند راضي به رجعت شود كه در ضمن خواندن دعاي عهد شيفته ي امام زمان بوده و در زندگي خود هم رضاي آن حضرت را لحاظ كرده باشد.// البته در روايت داريم كه به خاطر سختي جان دادن و عذاب قبر ،کسي حاضر به بازگشت نيست مگر گروهي خاص. يکي از آن¬ها شهدا هستند که عذاب قبر نداشته¬اند.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 11 تير 91 نوشته (اتاق تنگ و تاريک) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام عليكم . از لطفتون سپاسگزارم / ايدكم الله في الدارين