نکته های قرآنی ـ بقره3 ـ تقسیم غیب به مطلق و نسبی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکته های قرآنی
سوره بقره، آیه3 ـ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ
غیب مطلق و نسبی
غیب بر دو قسم است: مطلق و نسبی؛ غیب مطلق آن است که در همه مقاظع وجودی و برای همگان پوشیده و مستور است؛ مانند ذات خداوند که در همه مقاطع وجودی و برای همگان پوشیده و مستور است، گرچه برای خودش مشهود است.
از این جهت، غیب مطلق، که حتی برای خود همان شیء نیز غیب باشد، هرگز وجود دارد، بلکه معدوم محض است.
»» ادامه مطلب »»